Dagen allt gick åt helvete

Det måste klassas som idag det.
Klev upp halv fem, bara det hade räckt för att göra dagen till ett helvete.
Skiljdes från min älskade (som jag tillbringat tiden hos sedan i tisdags) och åkte mot Östersund. Ett par mil från Sollefteå började FORDEN rycka sådär igen, som den gjorde förut (nån spridare som är väck, eller givare eller vad F***AAN det nu heter!!). Inget att rekommendera för den som har klen nacke. Eller klena nerver. Eller en tid att passa. Jag hade inhandlat blommor till mammas grav redan dagen innan, så jag stannade i Bispan och planterade dom. Blev så fint, silverek och lila aster (hette dom så) och tände ljus så det ska vara ljust hos henne hela helgen. Fint fint hos lilla mamsen ska det vara :)

Trodde inte bilen skulle starta sen, tänkte nu får jag stå här klockan 06 på en kyrkogård mitt ute i ingenstans - heja. Men den startade, och ryckte som en tokig nästan hela vägen till Stugun. BILF**N. Såg klockan gå, så mellan rycken gick det undan i alla fall. Jisses vilken bil! Klockan 08 på MITTUNIVERSITETET I STAN skulle tentavakterna stänga dörren och dela ut dom fina nutritionsfrågorna, skynda skynda. Vad kommer jag på i stora rondellen? MINI - J***LA - RÄKNAREN LIGGER HEMMA!!!!!!!!!!!!!! Hade inte planerat att åka HEM innan tentan dierkt, men utan räknare skulle det vara kört. För tänk om man skulle räkna på den där räkan??! Jaha, in på OK och fråga om dom hade räknare, nej inte det. Så hem, springa in och hämta räknare, ut i bilen (som nu SLUTAT RYCKA) och gasagasa ner på skolan och letaleta sal och upp med lilla miniräknaren o körde på. Vilken skämt.

Jag har kunnat stanna hos min älskling och varit med och tittat på hans karate-träningar i helgen då dom har läger istället. Det hade varit mycket mer givande än att skriva en tenta jag inte läst till. Svarade på hälften av frågorna i af och satt dom 45 minuterna man måste sitta innan man får avlägsna sig - med röda kinder av skam för att man inte läst *skrattar* Det där blir min genom tidernas första IG på en tenta. Man måste ha det någon gång också, och det förtjänar jag så lat som jag varit ;)

Så nu är man hemma igen då. Med en ryckig bil (skulle tagit Rogers bil, som han sa!!!!!!!! "Så kan du komma tillbaka hit sen... " VARFÖR SKA JAG INTE LÄRA MIG ATT SÄGA JA TACK NÅN GÅNG??? *gha*) och en tokig katt och hoppas jag får hem min banan-hund snart i af. Ska faktiskt börja läsa inför kursen som börjar nästa vecka, jag har lärt mig min läxa... *fnissfniss*

Puss o kram! =o)