Melvin & regn

I natt undrade jag varför jag skaffat katt, då för snart tio år sen. Gamle Melvin börjar närma sig tio! Vad tiden går fort!Problemet med honom är att han ibland är uppe och springer runt på nätterna och skriker och vrålar, kastar sig runt i sängen och "hoppar" på mig.. så våldsamt han bara kan med sina kattkilon... jag har lust att vrida nacken av honom! Ja.. kanske inte på allvar men... jag blir lagom nöjd då jag har nog svårt att sova ändå pga värk än att den idioten ska väcka mig när jag lyckats somna *gha*

Sovit ett par timmar bara i natt av ovan skrivna anledningar, vid 5 gav jag upp. Var ut med Tindra, fixade frulle åt oss och sen drog jag igång i tvättstugan. Stökat på lite hemma, allt för att slippa tänka på det onda... och saknaden efter Roger, men den är med mig ändå vad jag gör *ynka*. Igår körde jag två träningspass (lindrar värken en stund i alla fall, smärtlindringshormonerna kör igång efter ca 30 min träning - bättre än smärtstillande!) , det senare rätt intensivt så idag har jag träningsvärk också, men det är ju en rätt angenäm typ av smärta tycker jag då *s* Piper lite gulligt sådär när jag ska sätta mig eller resa mig från en stol, men jag hoppas häcken har flyttat sig en halv milli uppåt i af *asg* Ska nog ge mig på ett pass ikväll med, men skippar utfall och knäböj-sövningarna ;)

Det regnar idag, så trist... speciellt då man MÅSTE ut för att Tindra vill gärna kissa ibland ;) Som tur var kom min vän Ninni och lånade henne på förmiddagen och gick långprom. Tur man har vänner som är i farten! :D

Och plugget går fint... *host* Berättade jag att jag sorterat kläder i lagt i lådor och tagit ner gardiner o fixat.. ? En klasskompis från rehabprogrammet skickade sms och frågade hur studierna gick på förmiddan, undrade om vi skulle ta en fika på stan. Fullt upp med städning svara jag, men gärna i morgon. Då skulle hon plocka bär, allt för att slippa plugga. Vi hörs sen då, för här finns inga pluggisar *asg* Ja... vi är lika, tentaångest tar sig ofta väldigt husliga uttryck ;)

Nej, nu ska jag se en liten K-vitamin vitögat, och kanske göra en liten näringsberäkning av en räka eller nåt!!!

Ha det gott! *kram*
#1 - - Peter:

Jag blir imponerad av din energi och din beslutsamhet trots att du kanske har det där med pluggandet lite i "kärran" framför dig..*ler*
Hoppas du haft en bra dag och att du hittat vitögat på den eller om du får fram näringsvärdet på en räka kan du väl meddela oss andra, kanske en jämförelse med en kräfta? *ler*
Ha en skön kväll
Kramar