Så var julen slut..

... och det är skönt, jag är ju ingen julfirare av större rang. Sen mamma gick bort har jularna varit jobbiga, och sen även pappa lämnade jordelivet så har det mest blivit en plåga att jularna fortsätter komma. Har ångest flera veckor innan det blir jul faktiskt. Men i år har det gått relativit bra ändå.

Jag och Roger var hem till brorsan på julafton, firade men honom och Maddes familj. Det var riktigt mysigt, lugnt och fridfullt! En eloge till Anitas goda köttbullar :) Bästa placeringskortet jag sett var det Madde hade gjort till Tindra *skrattar*

image202

Coolt va? ***S**** Bäst att tillägga att Tindra inte satt vid bordet ;)


I övrigt har julen varit lugn och skön. Vi har myst och tagit långa promenader och kollat på filmer och ätit julgodis så jag snart ser ut som en rullsylta... ääähhhhh... f*n vad lätt jag går uppi vikt! Roger han kan äta vad som helst, i parti och minut, utan att vågen rör sig - men jag går upp 2 kg rakt av när jag "äter som alla andra" några dagar. Blää. Så var det INTE när jag rökte och var ung. Men men, kanske är bättre att vara fet, gammal och lukta gott, än att dö ung och smal av lungcancer? Hm.. Jaja. Har i vilket fall som helst tränat både igår och idag, så det är inte att jag stillasittande tänker tolerera att kilona fortsätter rulla på... Och nu när min älskling åkt hem igen så brukar det ge sig själv vad det gäller godis och god mat. Då blir det smalkost igen ;)


Nej, plugg o lite städ nu.. och en vända ut med hunden i blåsvädret. Då är det tur man har några kilon extra, annars har man väl blåst iväg som ett litet kolapapper... jisses vilken storm det är nu!

*kramis*