Ännu en torsdag i mitt liv...

*kliver upp på en stol och ritar ett kors i taket* Jag har pluggat idag!!!!!!!! *s* Sent ska den late vakna, eller var det syndaren...? Ja, i vilket fall; idag plöjde jag genom hela "kroppens kemi" och jag älskar sånt som kan bilda kedjor med varann för att dom tappar en jon eller skaffar galon.. eller blir en melon? och jag kan allt som har med energiförbränning och citronsyracykeln att göra nu *ironi* På tal om citronsyracykeln dök det upp ett minne! *s* När jag läste på komvux i Sollefteå (1995??) läste jag naturvetenskap, och hade lika svårt med kemi och matte då som jag har nu. Med skillnaden att jag hade en så himla bra lärare! Han var en skön typ som inte gav upp. Jag och ett par elever till fick extralektioner för att han ville verkligen att vi skulle begripa hur allt hängde ihop. Gjorde det väl då, tillslut, men tyvärr har det ramlat bort en del sista tio åren ;)

Han var en sån person som brann för det han jobbade med och det var riktigt roliga lektioner... Minns att han visade citronsyracykeln med en ryggsäck och klev upp på stolar, ner igen och sprang runt i klassrummet... med total inlevelse *skrattar* Jag träffade honom på en affär där i stan för ett par veckor sen, det visade sig att Roger hade haft honom som klassföreståndare :) Ja, på tal om kemi då... ;)

Idag har jag köpt nya träningsskor, jäklar vad man sliter på skor när man tränar i princip varje dag! Och med alla promenader det blir.. Jag kanske borde ta på mig en stegräknare och se hur mycket jag går på en vecka egentligen? Så nu var jag och införskaffade ett par rejäla skor som tyvärr var lite för dyra för min kassa - men säg vad är inte det? 900 gick dom på, men hade gått på 1300 eller 1400. Så det får räknas som en bra affär ändå, det enda jag köpt på rea i sommar så... :)

Värken är illa idag med, önskar det kunde bli lite mer värme... då brukar det lätta. En resa till värmen hade inte suttit fel.... *s* Jaja, tur att det är gratis att drömma! På tal om att drömma.... snart är det lördag! Får besök av Roger då, känns som det är en evighet sen vi såg.... Kan inte fatta att jag missade honom under alla år jag bodde i Solle...? Det övergår mitt förstånd, för han ingen jag skulle missa om jag sett honom *s* Vi har inte alls samma umgänge där, eller ja, hade då. Han är, och var, träningskillen som åkte mycket MC på sin lediga tid. Jag var kanske mer party-tejejen som höll till på dansgolvet eller baren om jag inte jobbade. Så var skulle vi setts? På ICA? *skrattar* Jaja, det var nog inte meningen då, men nu när jag flyttat från Solle för 6½ år sen är det väl på tiden att vi ses då ;) 

Nej nu börjar jag snart trött-svamla... *skrattar* Sov gott och ta hand om varann!


"Världslitteraturens mest utsökta skatter blir kattguld inför ett ark med den älskades kråkfötter" /"Frans G.Bengtsson

#1 - - P:

Tack för din lilla kommentar :-)
Blir nog inga längre mobilbloggar då allt man skriver hamnar både i rubrik och i text...hahaha
Jag kommer att njuta av semestern, låta kroppen arbeta och själen vila!
Tror inte att jag ska ge mig in i att lära mig citronsyracykeln heller....:-)..spar den till sedan!

#2 - - P:

Jag tackar för erbjudandet om insikt i den cykelsn underbara värld :-)..ska spara som sagt och hålla mig till den betydligt enklare gamla Crescenten i stugan! Men men..jag kan ju ändra mig..;-)
Kram och ha det bra