Tisdag 24 Juli

Snart är det augusti och det känns som om jag inte fattat att det är sommaren ens börjat. Är tiden ur led? Eller är det jag som är det? ;)

Min bil tvärstannade i fredags när jag var på väg till affären, vilket inte ens var oväntat... Den har ju betett sig underligt ett tag, och ingen verkar fatta vad det beror på. H, som kollade på bilen och sedan bogserade hem mig, trodde att det var bränslepumpen. Men jag vet inte, igår startade den ju bara så där... M och H ska kolla på den idag, får se om de kommer fram till några nya trevliga fakta som innebär nya otrevliga kostnader för mig. Man skulle klarat sig utan bil, om man hade en nacke som klarade av att bära lite....

Roger kom i lördagsmorse. En helg i lugnets tecken har vi haft, inte gjort några större bravader. Solat och läst, fikat på stan, kollat på filmer mest. Haft det bra med andra ord :) Vi var på stan och shoppade igår, jag var så trött så jag hittade inget alls... Men han fyndade en del kläder, med mig som första smakråd *s* Han åkte hem i morse, dags att jobba igen...

Är stråket nu på stan, men tror jag hoppar över det i år. Känns mer angeläget att spara pengar och energi tills i helgen och åka till Sollefteå på laxfestivalen. Är några år sen jag var på den, så i år är det planerat att jag och Bodil ska slå våra kloka ihop och hitta på nåt kul. En kompis till R ska också med, tror det kan bli riktigt roligt.. sen på lördag kommer min gamla vapendragare och vän Helena upp till Norrland!!!!!!! THOJHO! Då blir det vana bananer på stan *skrattar* Så jag har en känsla av att jag blir kvar i stan ett tag, om det ordnar sig med hundvakt och bil. Men det gör det säkert... :) Jag och Roger har funderat på en höga kusten tur med hojjen till veckan också, om vädret och min nacke tillåter det. Skulle vara helt underbart! En vecka med roliga saker, och framförallt - folk som jag tycker så himla mycket om :)

Dagens Wilma.. =)

image97


... och dagens Tindra förstås ;)

image98


Ta hand om varann! :)

"Det är en lyx att bli förstådd" /R.W. Emerson


#1 - - Marie:

ja nog är de en härlig känsla i hela kroppen de där med att åka sporthoj :-)
Igår kväll på Stråket träffa jag en kille som lova mej en tur på hans gamla HD....han lovade att de inte skulle räcka med ståpäls till knäskålarna, utan här snackade vi blött, sa han....*S*
Ljudet och vibrationerna.....ska erkänna att de låter lockande ;-)
Men hallå!!!
Min bil la av för 2 veckor sen....bara så där....han som ska hjälpa mej tror de är bränslepumpen!!!....Fan, är de nått som går i stan eller???....som influensan??
Håll era bilar inne i garaget!....Bränslepumpsjukan är på väg in i länet!!....*S*
Puss på dej

#2 - - Anonym:

laxfestival? Finns det? Låter väldigt roligt. Njut nu. Anne-Marie

#3 - - ihlona:

Det såg trevligt ut med en Höga Kusten tur tycker jag! Vi bor ju inte så långt därifrån och "pannan" e alltid varm!!!
Ha en fin helg i stan.
Älskar dej!

#4 - - Jerry:

Krånglande bilar får jag råångest av. Att läsa om dina biläventyr samt veta att min "Bettan" nu börjar låta lite skumt drar direkt igång ångestnerven. Hujedamej!

#5 - - Kicki:

Du får hälsa Helle från mig med, fick inget svar på mailet jag skickade som svar på hennes så...:)
Hoppas ni får det mysigt på laxfestivalen, och tänk på mig som "sliter" och "släpar" med både jobb och flytt haha. Kramis på dig ;)