De blå & förändringsiver

En tanke som slagit mig är att det före valet var många i omgivningen som resonerade;

 "jag röstar för en förändring, för som det är nu går det ju inte att ha det"

"Nej, visst, men måste det betyda att man röstar för en försämring?"

Jag vet inte hur många gånger jag sa det innan valet, och fick till svar att det skulle bli så bra när det blev denna förändring för då skulle vi komma åt dom som utnyttjar systemen, och det skulle blomstra av jobb. 

Nu är jag inte den mest insatta som finns i politik, det är jag den första att erkänna, men jag är utrustad med ett sunt förnuft och en tanke om att folk i grunden är goda och vill göra rätt för sig. NATURLIGVIS utesluter det inte att det alltid finns rötägg som utnyttjar systemen, men jag anser att det finns betydligt smidigare sätt att komma åt dessa än att göra det sämre för ALLA inklusive de som tyvärr MÅSTE leva på bidrag vissa perioder av sitt liv (vilket vi faktiska alla gör, ex barnbidrag, bostadsbidrag, studiebidrag, sjukpenning osv.)

Idag är det få som snackar om denna föränding, om man lyssnar på omgivningen så hör man mest missnöje över den nya regeringen och alla de förändringar som gjorts, då det faktiskt för folk av arbetarklass innebär en rad försämringar. Det nya arbetarpartiet, ja eller hur... vilket bullshit! Men en viss klick av befolkningen måste röstat på detta pack av oärliga översittare, annars skulle dom väl inte sitta där, eller hur? Sittningen lär inte bli lång, men det är mycket som hinner förstöras under 4 år...