Blir aldrig som man tänkt sig...

... kom inte iväg till Sollefteå som det var tänkt.. Han fick hoppa in och jobba istället, å när jag ändå inte är pigg i kroppen så stannade jag hemma.. känns tråkigt.. Att ha ett förhållande på distans sliter, i långa loppet så funkar det inte. Inte om man vill ha en vanlig vardag med den stabilitet som det ger. Att hålla på att ständigt slå av och på, vara en vara två, vara ensam långa perioder, vara tvåsam andra långa perioder.. nej... det suger verkligen energi! Så om inte någon kan flytta på sig, så blir det svårt... Ja.. den som lever får se, eller hur nu det ordspråket löd...

Gruvar för kvällen, det brukar smällas mycket smällare häromkring. Tindra är livrädd för smällare, och raketer... Jag avskyr såna här helger, nyår och sista april... Förut åkte alltid jag och exet till stugan när det var såna helger, men det är hans stuga och han har nya hundar med sin nya sambo, så han har aldrig Tindra numera. Annars har han kunnat ta med henne dit.. men ja.. Tänk om inte om fanns, då hade det inte funnits några problem här i världen, i alla fall inga smällare - om jag fått bestämma ;)

På tal om Tindra.. jag väntar fortfarande på att få höra nåt av veterninären.. hon skulle ringa igår eller idag, men inte ett ljud än.. Hoppas att den där experten kan säga vad det är hon har i tassen, och framförallt - hitta ett sätt att göra något åt det! För det är inte kul att ha en halt hund... och hur kul är det för en hund att vara halt, framför allt? (rimmar) Gå runt kvarteret några gånger om dagen, hur trist tycker inte hon att det är? Som tur är kan hon ligga ute på gräsmattan och titta och tugga på ben, så att det inte blir alltför tråkiga dagar. Bunkrade upp med blodpudding igår och frös in också i påsar. Brukar lägga ut "sök" åt henne, det är det roligaste hon vet! Hon skulle verkligen passa som en riktigt arbetande hund, gillar att jobba! :)

Nej nu är det väl nog surrat för idag.. ska ta mig en kopp kaffe och göra hunden sällskap på uteplatsen..

Ha en trevlig kväll! (utan smällare! *ler*)
#1 - - kvigan:

Hej
du har aldrig funderat på att få lugnande till Tindra
via veterinären??
hade de på gammeltiken min de funkade kanonbra
hon vart inte groggy å så utan bara struntade i smällandet
ha de gott i valborg

#2 - - Nannis:

Hallå, jo fast det är samma som hon fått mot åksjuka, och det biter inte rikigt på henne - märkligt nog.. =( Funkar ändå bättre nu än tidigare, mutar med godis hela tiden ;)

#3 - - Marie:

Ja de här med avstånd är inte lätt, jag vet hur de känns....ibland undrar jag också hur de ska gå, kommer vi att orka med de här, men sen så känner jag att "de är klart vi gör, vi får stå ut, och snart kommer vår tid".... Men när man sitter här hemma och mår som man mår emellanåt, då är de så in i h-vete jobbigt att han är så långt borta. När man skulle behöva en famn att gråta ut i...

Och nu till nått annat....du, de är inte bara djur som inte gillar smällandet....jag gillar de inte, så jag går aldrig på nån majbrasa, slutade när de flög förbi en raket ca 2 dm från mitt öra en gång för många år sen, då tappade jag lusten för sånt där.

Kram