Störd sömn & det femte barnet

Fick inte sova i natt, för att "den störande grannen" håller på att flytta - och det gör hon på samma sätt som när hon flyttade in för ett och ett halvt år sedan - nattetid. Hon började i samma veva som jag fick och la mig, vid 23. Sen höll hon igång till halv 3- tre. Gäsp! Jag hade god lust att gå upp och strypa henne (nån nytta ska man väl ha för sina timmar på gymmet?) långsamt..... Uthärdade, tack och lov - ingen lust att sitta i fängelse bara för hennes skull ;)

När jag ändå inte hade annat för mig än att lyssna på fröken klampråttas stökande så roade jag mig med att läsa en bok av Doris Lessing (fick nobelpriset 2007). Häftig tant det, sett nån intervju med henne för ett tag sen - och jag skrattade högt när hon yttrade nåt i stil med "dom säger att man ska bli klok och vis när man blir gammal, men jag tycker man blir mest irriterad!" Boken jag valde var Det femte barnet,  jag tycker den var riktigt bra. Hon gör otroliga personporträtt, har ett bra språk - lättsamt men ändå komplext på sitt vis. Jag gillar både hennes sätt att skriva, och boken. Den var oväntat ruggig och spännande! Ska ta och läsa den femte sanningen sen tänkte jag. Trött på deckare och Paasilinna för tillfället...

Halvt om halvt i nacken nu, fick tag i läkaren idag i af för recept på mer muskelavslappnande. Bra att ha om det blir värre i helgen, har inte tid hos sjukgymnasten förrän efter alla helgerna.. Var ner och körde ett ben-pass förut idag, skönt! =)

Nej, undra om man ska ställa sig på bron och röka en seger-cigarr och göra vågen när hon kör bort sista lasset...? ;-)

Ha re kanin!!
#1 - - sanna panna:

JAG KOMMER direkt ...sen ska vi röka utav helvitte hahahahahahaha......ska slänga in en fimp på hennes BALLE...hahahahaha

puss

#2 - - kvigan:

Hahaha ja bjud na adjö menar jag

säj att -

-inte för att du sagt hon ska flytta men nog är du glad för att hon gör deler

gott gammalt å gott nytt

#3 - - Ewa:

Jag tyckte oxå om "Femte barnet"!



Kan grannen inte råka ramla i trappan med en flyttkartong..... ;-) Härligt att hon är på väg ut!