En stirrande Hitler anfaller...


Igår var jag rätt låg och mest irri hela dan. Hade en sammandrabbning med mitt elbolag också, ibland får man väl bara nog? Det är beräknat att jag ska göra av med ÖVER 4000 kWh här, vilket jag tycker verkar väldigt konstigt. Det enda som drar ström är dator, tv typ. Tvättmaskin är en lågenerigi-maskin som jag kör ett par ggr i veckan bara, eftersom jag även nyttjar tvättstugan i området. Datorn stänger jag av när den inte används, och inget står på standby över nätterna. Jag är ingen överdriven matlagare eller bakar-människa, så det är märkligt helt enkelt. Vad drar ström liksom? Det är ju inte så att jag betalar för uppvärmning och vatten här..

Var i kontakt med dom får ett par månader sen, och killen jag pratade med då tyckte också det var konstigt, så han skulle skicka ut någon som skulle kolla mätaren. Sen hörde jag inget, så jag mailade dom igår varvid en snorkig kvinna ringde upp mig. Hon var rent ut sagt otrevlig, och skulle förklara för mig hur mycket en dator drar (jag kan räkna) och hej och hå.... Är det inte så att du har diskmaskin???? - DOM DRAR STRÖM! - Nej jag har inte det!!!!!!!!!!!!  *gha*  Dessutom hade minnsann ingen från dom ringt mig för två månader sen, för det fanns det ingen anteckning om! Nähä, så jag hör röster också nu? Har jag pratat med någon som inte finns kanske? Det är nog illa att behöva dra samma sak igen, och bli behandlad som en mindre vetande - men att det antyds att jag inbillat mig ett samtal (jag kom ju förstås inte ihåg vad killen hette) då BRANN JAG UPP! Sa precis vad jag tyckte om hennes sätt att hantera frågan och samtalet. Då kom det fram att dom hade olika system, där hon satt och energirådgivarna. Ja, men det var ju en sån jag pratat med! Herregud. Ge mig en valium, eller två!

Efter ett par timmar till så ringde den killen upp mig igen, då hade hon väl lyckats hitta mitt spöke då... hm. Summan av mumman, det  vi kom fram till var - att vi i dessa hus betalar för ventilationssystemet också - ett system som byter luft och skickar tillbaka ut i lägenheten. Så hyresvärden var nästa samtal.. jo, det stämmer att det går på våra hyror. Men att hyrorna är satta utefter det. Jasså... så 59 kronor per kvadratmeter är reducerat...? Låter lite underligt i mina öron. Men vad vet jag? Jag ska i af kolla upp det. Snackat ihop mig med några grannar också, och även dom har reagerat på de höga elräkningarna här. Upp till kamp! ;)

På tal om nåt annat...

På gymmet igår lyckades jag nästan fälla killen som jag gjort bort mig för ett par gånger redan. Ska det vara jag till att lyckas med ALLT?! Jisses... Första gången trodde han säkert att jag var en gluttare, han kom på mig två gånger med att stirra på honom. Ja, men jag stod och töjde efter träningen och min blick bara råkade falla på honom där han satt på en maskin. Det var verkligen inte meningen. Jag svär.

Andra gången hade jag köpt ett par träningshandskar som visade sig vara APDÅLIGA. Jag tog av dom efter att jag kört med hantlarna och gick för att göra balansbollövningar. Där var han - hej hej... när jag sedan gick för att dricka vatten såg jag mig i spegeln och såg till min förfäran att jag var helt svart på överläppen! Kollade på händerna och var helt svart.. hm.. Dom hemska handskarna hade färgat av sig och jag förstås petat mig i ansiktet och såg ut som en Hitler!! Ja, snyggt. Vackert jobbat Nannis. Konstigt att han flinade. Hm. Och så, igår igen. Låg på min boll och viftade med armarna och eftersom jag har ipoden i skallen så hörde jag inte att han kom och rullade liksom fram på bollen, så han fick kasta sig åt sidan för att inte kliva på mig. Då skrattade han faktiskt.. han måste tro att jag är en komplett galning. En stirrande Hitler som försöker fälla killarna på gymmet. Det är jag det ;)

Men idag är det sol. Varit på långis med bananhunden, och nu kallar duschen och sen skola och mentorskapet. Livet är bra skönt ibland va :)

kram
#1 - - Ihlona:

Syster! Jag har samma problem med elbolaget. Dom påstår att vi ska ha en årsförbrukning på ca 24000 kw. Det brukar folk som har elvärme på hus i samma storlek ha. Jag har oxå bett dom komma och kolla mätaren men har inte heller fått hit nån, mejlat 4 gånger utan svar!!!!! Samma bolag? Vattenfall!!!!!

#2 - - sanna panna:

ja men du ja vet att de e så att man ska pynta för de oxå på kåken ja ringde ju oxå till jävla jämtkraft o fick samma svar när vi bodde på stöttingvägen......för att de bullrar nån jävla stor fläkt på taket där vi bodde som vi skulle betala för...
kram IRRI.:)

#3 - - Ewa:

Ang träningen: man ska ta sin plats här i världen. Vid det här laget känner han väl igen dig även utan mustasch (hihi) och kan hålla sig undan. Kör hårt! Kram.