Våra irrfärder...

Igår morse kändes det lite segt att ta sig upp, gillar inte alls att vara på från min kära - helgerna är värst.

Packade en rygga med smörgåsar, kaffe, hundgodis och flytleksak, kamera, bok och handduk. Sen stoppade jag in bananen i bilen och åkte ut på isön. Det är mitt lilla paradis det, så fint där! Man tror nästan att det inte är sant, storsjön och fjällen i bakgrunden... Tog en massa kort, men förstås så glömde jag sladden till datorn hemma, och nu har jag ju åkt till.... gissa? *skrattar* Svårt att gissa va? Jaaaaa.... Sollefteå :)

Jag kommer bli ruinerad av den här kärleken. I och för sig står han för en stor del av kostnaden också, men ändå så nog svider det när det kostar 13.85 litern.. Jag hade inte tänkt åka den här helgen, eftersom jag åkte hem så sent som i tisdags. Men när jag och Tindra kom hem från isön och alla grannarna gjort helg med diverse grill och stök på gårdarna, så fick jag sån grym saknad att jag kunde inte motstå. Så på kvällen fixade jag kattvakt, stoppade i hunden åksjukepiller (dom hjälper tyvärr föga) och sen packade jag bilen och den här gången har jag med mig ögondropparna! ;) 

Bilen gick sönder lite också, en plastbit där man fäster slangen till expansionskärlet gick förstås av så det läkte ut vatten... Precis när jag skulle åka. Tur jag kollade oljan innan jag for, samtidigt som jag tankade, annars har jag väl kommit till Stugun med en kokande forrrd bara.. Men nu ringde jag min vän H som bor strax intill och kunde hjälpa mig fixa det så pass att det håller.  Skoj, för det är sällan jag ser honom numera. En hårt arbetande man det där. Nu måste han komma över på middag som tack för hjälpen också! *ler*  Måste köpa ett nytt kärl på skroten på måndag....

Vaknade fem i morse, efter att ha sovit som en klubbad oxe hela natten. Sover bra här, inga katter eller grannar som lever om och stör... Låg och tittade på mina sovande kärlekar ett tag innan jag somnade om igen. Vaknade sen till fågelkvitter. Då är det inte svårt att kliva upp!

Idag blir det äntligen myregården, så roligt det ska bli! Det är ännu ett paradis. Vid min älv... Och med kaffe, kärlek och morotskaka - vad kan det annat bli än mysigt? Sen får jag ju åka hoj dit också, gör inte saken sämre ;)

Ha det gott!! :)