Full fart!

Igår visade sig bli en bra dag, med fullt upp från morgon till kväll.

Fick hjälp på ford av en (snygg) karl att låsa upp stereon, det bästa av allt är notan; gratis! ;) Sen åkte jag runt och kollade på utemöbler, än hit än dit... Det billigaste var nog Jysk, men det var mest bara RAPPEL rent ut sagt. Rusta hade en del okej, men det som föll mig mest i smak hittade jag på Bonus-möbler. Kändes lyxigt att handla en utegrupp i rejält trä och en jättestor svart vinklingsbar parasoll till min uteplats. Det är nåt speciellt att trots  risig ekonomi kunna spara ihop till det man vill ha, och köpta helt för egna pengar :)

Att jag dessutom själv körde hem grejerna och bar in dom, satte ihop och oljade in var också skojigt. Även om bordet var så tungt att jag fick använda varenda liten muskel i min kropp *skrattar* Dock uppskattades inte dessa tilltag av min nacke senare på kvällen, det var ett himla gnällade på den så jag  försökte tysta den med alvedon/diklofenac och värmedyna. Var lite rädd att bli liggande idag, men det funkar! *peppar peppar*

Tindra hjälpte till och stökade på baksidan, medan jag oljade för fulla segel så slet hon sönder sina två fotbollar i minibitar. Lillhjärtat... =) Nu återstår att köpa och sätta upp ett staket där ute. Sen en stor matta, göra en stor fot i betong till parasollen (har ingen aning om hur, men det tar man reda på), sen förstås en massa blommor! Kantgrejen till rabatten är grön och ful, så den ska jag också försöka byta till en i trä så det stämmer med möblerna :) Blir nog fint för mig och bananhunden där det är klart :)

Nej, nu blir det en sväng på gymmet innan det är dags att göra helg! :)

Var rädda om er i valborg och ha det gott!
#1 - - T:

Vad fint ni verkar få. Härligt för Bus-Tindra att springa fritt. Varför kallas hon bananhund? :-)

Trevlig Valborg och första maj.

Glad vår.

#2 - - my:

Snart så kommer pan bannanen och hälsa på och inviger möbeln :))..

Puss påre gummsan...

kramar i´massor m.