Lyckan med att vara kvinna!

Att man FÅR vara som man är och dessutom kan skylla på hormonerna! ;)

Tackar Gud för att det finns zoloft, en halv tablett/dan veckan innan mens och plötsligt har man fått sitt vanliga jag tillbaka (gillar det bättre än mitt hormonella jag faktiskt). Men det är som om nåt högre väsen till småjäklas med mig nu.. Började igår när jag skulle åka iväg för att få däcken omlagda på pärlan.....

Då hade jag i helgen glömt en dörr öppen (har garage så klart) efter att jag tvättat bilen och sen har jag inte använt den sen dess. Så gissa vad? Jo, förstås hade strömmen dragit ur. Ingen fara på taken, Magnus hade startkablar så vi drog igång den. Men gissa vad igen...? Det blinkar CODE i stereons display! Men stiligt! Hade jag fått med någon CODE till den?? Ska tilläggas att det är en originalstereo... Letade förtvivlat bland alla papper som följt med, utan att hitta någon kod. Däremot stod i instruktionsboken att om man förlagt sin KOD så skulle man vända sig till sin återförsäljare för att få en ny kod. Tänkte att det lär väl kosta en miljard... Ringde nyss och hamnade hos en trevlig herre som på bred jamska förklarade att det var inga problem - jag skulle bara komma förbi å tala med n' Tommy så skulle han fixa det. Vad kostar det undrade jag försiktigt? Nja, en hundrig kanske svarade den lilla ängelgubben *tack Gud* ;)

I morse (läs rätt nyligt) tog jag och bananhunden (som är gul och lite böjd) en långprom innan frukost. När vi kom hem till bron upptäcker jag att nyckeln är borta! Letade genom ALLA fickor men ingen nyckel. Inte igen! Ringde Mi's som har en extranyckel (som förste hundvakt) så han fick komma och öppna åt mig så jag fick i mig frukost så jag kunde tänka lite klarare på situationen sen. Behöver jag tillägga att jag redan förvandlats till ett PMS monster igen när jag upptäckte att nyckeln var väck??

Tog cykeln sen och for samma väg som jag och bananen gått. Efter halva slingan hade hon klubbat (bombarderat en smurfby) så där stannade jag och kollade i gräset - inte efter klubbet men eftersom jag tagit upp en klubbpåse där så kunde ju nyckeln ramlat ur där. För att göra en lång historia kort; Hunden sket och jag tog upp det med en påse som den ansvarsfulla hundägare jag är! Och mycket riktigt!!!!!!! Där var min nyckell !!!!!! *tack igen Gud* :D

Tror jag ska skaffa mig ett snöre att ha om halsen med nyckeln, var väl f*n om jag ska lyckas tappa bort den då?! ;)

Så nu kan jag, lättad och mättad, bege mig ut på irrfärder med lilla forden. Vi ska fixa en kod så lillpärlan kan spela vackra bitar för mig även i fortsättningen! Med nya sommarpuckar på dessutom ;)


Solen skiner, livet är bra härligt va? *s*
#1 - - T:

Ja jösses! Skaffa ett nyckelband. :-)

kram!