Nostalgisk

Suttit och kikat på gamla bilder i datorn, hittat både de som ger lite jobbiga minnen men mest bara bilder som får mig att le. Den jag fotar mest är förstås Tindra, som ni som följer min blogg redan är ganska medveten om ;)

Valt ut en del av dem som får mig att dra lite på munnen, eller minnas ett speciellt ögonblick av glädje...





Min älskade (om än stundvis jä**igt jobbiga) Melvin. I över 10 år har han delat mitt liv (soffa och säng), vi har en del roliga minnen. Starkaste är nog när han fastnade i en plastpåse med bakdelen och blev rädd, sprang som en dåre fram och tillbaka i lägenheter (det var i Sollefteå, då var han nog bara ett år). Det slutade med att han bajsade på sig i påsen, och jag hade stora bekymmer att få honom UR påsen och sen duscha honom. Jag skrattade och höll på att kräkas - samtidigt! Han hatade mig i flera dagar sen. En annan sak jag minns är när han rev ner min tandborste i sin kattlåda och grävde ÖVER den! Melvin, han är bara bäst! :D




En bild som får mig att minnas en tripp till höga kusten för två somrar sen.. det var varmt den dagen, helt ljuvligt skönt att få stanna och äta glass... gillar bilden, den står för att vara på väg någonstans, stanna upp och njuta lite...






En väldigt skön känsla att få gränsla 1300 kubik, vilket framgår av mitt leende va? ;)






En suddig bild, inte så bra alls, men jag gillar den. Den behöver inte några ord heller :)






Sommar, sol och fula brillor - men med en vacker hund ;)





Sommar och sol, och de bästa vänner som finns *älskar er* Mi's och My. Utan er vore jag ingenting!

(Därmed inte sagt att det finns fler vänner och personer som jag saknar och älskar *ler*)

Det känns att jag suttit lite för länge här nu, axeln och nacken klagar.... dags att stänga ner och krypa i säng... Hoppas att det är mildare i morgon, för idag har det legat runt -25 hela dagen. Det är groteskt! Vill ha varmt och skönt!! Mera sol och värme!! :)

Jaja, vad är väl en bal... ;)

Sov gott, folk och fä!








#1 - - Budda:

Du e´för go´!



Jag hoppas ditt 2010 blir bra. Att du klarar studierna lika bra som hitills (vad handlar nu din C-uppsats om?) och att du och djuren får vara friska (nåja-nacken, jag vet) och att det kan bli n å g o n ljusning med nacken.

Hoppas det skall gå bra med det där du vet. Wroom wroom.



Tack för i år.



Kram!