Hus & ont i häcken

Huset jag var och tittade på igår var jättesött. 3 rum och kök, med bakugn nere och vedspis och panel i köket. Två rum uppe med snedtak, grova balkar i taket och så fantastiskt mysigt! Sjöutsikt och tillgång till bastu och båt. Rena idyllen. Såld.

Meeen... rummen var små och det var 4,5 mil från stan. Det stod rätt nära det andra huset på gården, och det blir trångt om man någon gång ska bo två. Då blir det flytt igen. Det är avståndet som känns på mest, jag är nog rätt bortskämd när allt kommer omkring. För nästan 5tusen i månaden (inkl elen) bor jag på cykelavstånd från stan, har 3 busslinjer runt knuten, vänner och bekanta på nära håll, gymmet och affärerna... skolan.. Hundvakter, hobbygarage, kvarterslokal etc. Det är svårt att hitta en kompromiss av allt det jag vill ha..

De som har huset hade sagt nej till flera, men det verkade absolut som jag var "godkänd" när vi avrundade och jag skulle åka hem. För mannen i huset sa att jag kunde mäta min tvättmaskin, så kunde de bygga duschkabinen utefter de måtten om jag ville ha huset *s* Dessutom sa att jag hade "ett ärligt utseende" *fniss* Mannen är pensionerad polis, numera politiker och engagerad i sociala frågor. Han tyckte genast att det var intressant med min utbildning ;)

Jag ska fundera tills i morgon, men tyvärr lutar det åt att jag tackar nej. Tyvärr för att det är ett perfekt litet hus till Nannis, just nu. Men frågan är hur det ser ut sen, om jag trivs i längden där. Det är inte bara att hitta en lägenhet i Östersund nu kan jag säga. Hörde att Östersundsbostäder har två års kö nu på en tvåa... Min tvåa har dessutom uteplats. Fulla fonder att göra om i köket och byta golven.. kan nog bli lite svårt att hitta en sån här om det inte blir bra därute... =(  Man kan inte få allt ;)

Men jag har ont som fan i häcken och låren idag, det är nåt jag fått i alla fall. Körde dropp set på rumpa/lår igår. Härligt, men jag tog verkligen ut det sista så idag är det riktigt jobbig träningsvärk. I morgon ska jag köra dropp set på bröst och rygg, sen jag kört igenom hela kroppen rejält denna vecka :) Nåt annat jag fått idag är lunch på stråket! Så mysigt :) Kicki & Thobbe och jag och Mi's strosade på stan sen, mycket folk och riktig festivalstämning i stan nu.

Härliga yra! Leva republiken!!! ;)

Natt i natti! :)
#1 - - Tina:

Tack för inspiration, tog tag i hantlarna i går. ;)



Låter som du bor bra (centralt, cykelavstånd m.m).

Fast huset lät gulligt :)



Hoppas ni får en bra helg Nannis. Jag vill tacka för pep, stöd och fina tankar. Guld värt.

Kramen från Tina, söderöver (i dag blåser det här)

#2 - - Ewa:

Boendet är så otroligt viktigt! Det insåg jag inte förrän vi flyttade hit till Paradiset. Som du beskriver din lägenhet, så skulle JAG tveka med att flytta; det är som sagt inte lätt att hitta något lika bra om det skulle behövas. Hyra ut i andra hand? Om du flyttar ut i skogen, så slipper du ju grannar som väsnas.... Inget lätt val! Kram