Ännu mer förvirrad

Tackar Jerry, Camilla och Micke (fick din länk) för tips om bredbanden.. Det är verkligen både det ena och det andra. Uppkopplingen jag haft med telia sista åren har funkat klockrent, det är deras faktureringssystem och service som strulat. Skickat dubbla räkningar, fått sagt upp digitalt tvn fyra - fem ggr innan de slutade skicka räkningar.. osv osv. Det har verkligen varit jobbigt, med allt ringande varje månad för att de inte kunnat göra det rätt.

Nu står jag i valet och kvalet.. Har också hört att comhem är struliga att ha att göra med, och att deras uppkoppling strular. Ringde bredbandsbolaget nu, de kan jag också ha som det ser ut. De är något billigare än telia, fast det tillkommer en inkopplingsavgift på 495 kr och frakt på modem för en hundring. Skillnaderna prismässigt är små mellan alla tre.. Trist att man ska behöva binda upp sig i ett år, hade varit bra att få testa..

Så inga beslut fattade än....

Har sjukligt ont i nacken också, jäkla drygt.. Brinner i ansiktet, nervsmärta modell värre nu... Lite jobbigt när jag är ute och går med Tindra och hon hela tiden ska få för sig att stanna - slår på tvärniten när det passar henne. Det är satan för nacken när det blir "tvärryck" eller slit. Tjurigare hund får man leta! Hon är lite rolig på sitt vis.. Vi kan ha gått lååånga promenaden, inklusive att hon fått springa lös, men när vi börjar närma oss hem då ska hon söla på, snusa varannan meter och sen i vintras har hon lagt till med en ny grej.. som jag genomskådat. Hon LÅTSAS kissa! Märkte det i vinter då jag tyckte att hon kissade lite väl ofta ju närmare hem vi kom, och hon satt länge.. inte så att hon hade urinvägsproblem eller nåt, nej, det var bara för att få vara ute längre.. Lustiga var att den vita snön var lika vit - fast hon "kissat" ett par minuter. Så kan man göra om man vill köpa sig lite tid ;)

P.S. Skickat tillbaka den rosa telen nu, bara att hoppas jag får pengarna tillbaka så dom inte skickar på mig en ny.. Är ruskigt nöjd över min nya aino! Vilken multimaskin. I morse satte den igång bryggaren innan den väckte mig med en puss på kinden - eller kanske inte, men nästan så! :D

P.S. Mi's säger att vi kvinnor är komplicerade. Han har gjort en studie på mig sista månaden, och kommit fram till följade; Jag har för många jackor att välja mellan så det tar en halvtimme innan jag kan bestämma mig. Sen har jag alltid förlagt plånbok och nycklar, så det tar en extra kvart att leta reda på det innan jag ska iväg. Sen kan jag åka på tre affärer för att handla tre varor, dvs jag är omständig.

Jag måste säga att det var en intressant studie. Jag håller med; jag har förbannat många jackor! Jag tar igen alla år som jag inte hade varken råd eller intresse för jackor *skrattar* Och ja, jag lägger alltid saker på olika ställen. Jag behöver ett litet avlastningsbord i hallen för såna grejer, och jag ska börja använda nyckelskåpet. Ja, jag tar tid på mig när jag handlar, och jag är omständig. Men, att kvinnor är komplicerade? Näe, det håller jag sannerligen inte med om! ;)


Puss o kram!