En härlig måndag!

Efter att ha ätit diverse mediciner pga det som blivit i händerna så har jag lyckats dra på mig 4-5 kg extra av mig själv sen i våras - mindre trevligt. Sen blir det inte bättre av att jag inte hållt nere kolhydraterna på ett minimum heller, har fuskat lite för mycket sista två veckorna. Det GÅR inte att fuska så mycket för mig, dels lägger magen in en ansökan om uppsägning, och dels har jag otroligt lätt att gå upp i vikt. Speciellt när jag äter någon form av antiinflammatioriskt har jag märkt! (nu äter jag arcoxia igen, så fort jag försöker sluta får jag mer ont. Kan det verkligen vara biverkningar då?! väntar på att få en tid på reumatologen än).

Så nu blir det hårdhandskarna på, kilona ska bort illa kvickt! Jag kan inte ställa till så att jag behöver köpa ett nytt mc-ställ! *skrattar* Alltså; åter till strikt LCHF-kost och in med mer träning och promenader igen! Alltså, så som jag "normalt" kör på. Härligt :)

Började dagen med den vanliga morgonsvängen med Tindra, sen tog jag fram hojen *utan motor* och cyklade ner till gymmet. Löste nytt kort, körde ett mag- och ryggpass och cyklade sedan hem igen (runt 1-1.5 mil tur och retur). Hade seminarium via webben, idag föreläsning om endokrina systemen - oj så spännande det är med kroppen!! Ju mer jag lär mig, desto mer inser jag hur komplicerat det är! Och så fiffigt allting är gjort, helt makalöst! Sen tog jag en cykelsväng till affären och bibblan och sen lite plugg. En kompis kom in på en kopp kaffe, sen gjorde jag en supergod middag! Sen tog jag en långpromenad med Tindra och min vän Ninni. Gott att träffa henne! Inte så ofta numera, men det är roligt när vi lyckas pricka in en träff! =)

Oj så detaljerat då! Såna bloggar borde man inte få ha! Ja, men har jag börjat så måste jag fortsätta tråka ut dig *s* Städade lite, sen blev det mer plugg och telefontid med min vän HH. Vi ska ut och åka lite hoj *med motor* i veckan, kan bli skoj! Eller ja, det tror jag att det blir ;)






Rolig bild sen i maj då jag och Danne var ut på Stocke och fikade. Vi och hela Jämtlands läns poliskår! *skrattar* Inte varje dag men ser en sån här kombination, så vi var tvungna att föreviga den ;)


Natti natti!

#1 - - Tina:

Hej, tänker på er.