Den konstiga

... magsjukan som jag hade för några veckor sen (3 november började det) som jag först trodde var ett magsår - efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen. När det inte gav sig pratade jag med HC som upplyste mig om att det mest troligt var ett virus som härjade - så de ville inte ha in mig på provtagning för det var så många de tagit prover på som det inte visat sig något av så.. trots att jag då hade haft 10 dagars vattniga diaréer, trött, grymma magkramper och feber så skulle jag stanna hemma och dricka mycket vatten...

Ja... vad har vi i Östersund nu fått veta? Jo. Att vi inte får dricka vattnet för att det kan vara parasiter i det.

Vad kan såna skiparasiter göra? Jo. Ge exakt de symptomen som jag hade.

Vad kan det göra med mig i förlägningen?

Röra om i immunförsvaret.. Minns Du vad jag berättade att reumatologen sa när jag var dit?

Var extremt försiktig med vad du äter och dricker, så du inte får en ny förgiftning. Har man en gång fått reaktiv artrit så får man det igen om man blir förgiftad.

Vem har fått mer och mer ont i händer och fötterna denna vecka? Och i dag även i ett knä... Ja. jag.

Jag tror inte att det är möjligt att man kan ha sån otur. Må inte detta helvete börja om, för blir det som i februari/mars då vettatusan om jag pallar en gång till. Kan stå ut med mycket smärta.. men nej. Inte en gång till. Minns alltför väl när jag fick lämna bort Tindra, när jag till sist var helt sängliggande och knappt tog mig in i duschen.. GRÄT för att jag var tvungen att hålla i handduken, det kändes som jag var hudlös. Jag grät för att det gjorde så fruktansvärt ont att hålla i tandborsten när jag skulle borsta tänderna. Alla nätter när jag låg i sängen och hade ångest över att smärtan aldrig gav med sig...

Jag försöker övertyga mig själv om att det inte är pga jag fått mer ledvärk. Jag försöker vara positiv.

Men jag kan inte rå för det, jag blir rädd.

#1 - - Ewa:

Jag håller tummarna stenhårt för att du ska slippa det och skickar många, varma kramar och tankar!

#2 - - Ewa:

Idag kunde jag läsa på DN:s hemsida om Östersunds magsjuka. Inte kul! Kram