Retreat

Idag har jag varit i kyrkan med mina vänner på en heldags retreat. Det var otroligt givande! Trodde först att det skulle bli outhärdligt jobbigt, att vara tyst i flera timmar! Men tänk att det var precis tvärtom. Jag Hade kunnat fortsätta vara tyst flera timmar till, för det var så mycket klarhet som kom till mig.

Inget internet, inga telefoner, ingen tv, inte nån musik, inget prat. Tystnad. Då finner man svar på det man verkligen undrar över. En av de saker som kom till mig är skillnaden att bli älskad för den man är, eller trots att man är. Låter banalt kanske, men tänk efter. Jag har inte riktigt sett skillnaden förut, men nu stod det så klart och skillnaden är enorm.

Jag vill inte bli älskad "trots" att jag har vissa egenskaper som den andra personen inte uppskattar så fullt ut. Visst kan man inte älska mig för att jag har pms, nej, jag menar inte såna saker. En del grejer får man bara acceptera. Menar mer, älska mig FÖR ATT jag är smått naiv och trot gott om folk, inte "trots" att jag gör det. Jag vill bli älskad för att jag tror på Gud, inte trots att jag gör det. Jag vill bli älskad för den jag är, inte trots att jag är den jag är.

Sen kom jag fram till en massa andra saker, men de är av mer privat art :)


Det har varit en bra dag idag.

Stilla på vågen några dagar nu, men det är bra - ska inte gå för fort heller. I morgon vill jag nog inte väga mig, för idag har jag ätit mer än jag brukar, ligger på hemska 38gram kolhydrater! Huu... Men var tvungen att äta ett par bitar mörk choklad och lite turkisk yoghurt ;) Märkt att jag ligger ce 800 kalorier under det "rekommenderade" intaget, för att behålla vikten. Skulle jag äta "allt jag fick" skulle jag gå upp i vikt, om det råder ingen tvekan. Orättvist av naturen, eller dessa förbannade tabletter?

Tränat 5 dagar denna vecka, känns bra. Blivit mer "fast" i kroppen sista två veckorna, så det går framåt. Men det finns mycket att önska än *skrattar* Magen! Jisses. Jag är inte ute efter en tvättbräda, eller ens bli "smal" - men jag vill inte ha FÖR många volanger. Jag vill komma i mina vanliga kläder bara.

Tänkt på en sak angående kvinnor och vikt.. När jag ser mig själv i spegeln så tänker jag "okej, duger, men vill gå ner..." Men när jag tittar på en annan kvinna som är ungefär i min storlek, eller större, så tänker jag "riktig kvinna" och "vacker" och "kvinnlig". Det får så klart inte bli för mycket, lite fason  måste det vara på det hela - men visst är det vackert med en RIKTIG kvinna som ser ut som en kvinna, inte en tolvårig pojke?! Sträck på er mulliga, runda, formiga och vackra kvinnor! ;)


Film nu. NÖJD över dagen.

Tacksam.


KRAM

#1 - - Ewa:

Ljuva tystnad......



Jag sträcker på mig för fullt även om jag är mer än knubbig!



Kram

#2 - - Jerry:

Det är väl mitt problem numera... ...jag vågar inte möta tystnaden.

Vad bra att det gav dig så mycket. Du kämpar verkligen på. Jag gillar mulliga kvinnor men inte mulliga män... vet inte riktigt varför.



Nattakram!

#3 - - Budda:

Skönt med retreat.



Är du kyrklig?



Hur mår händerna?



Hur mår Tindra och kise-misarna?



Önskar en bra söndag.



#4 - - Lina:

Härligt med tystnad. Det finns ju såna retreats som är veckor...



Jag tänker sträcka på mig och känna mig vacker trots att jag har pluttiga tuttar och är smal som en pinne! ;)

Fast jag måste ju motvilligt erkänna att även om jag själv aldrig skulle kunna trivas med fler kilon på min egen kropp, så skulle jag aldrig falla för en kvinna med min smala kropssform...

#5 - - Nannis:

Å gumman, jag menar inte att smala kvinnor inte är vackra de med! Menar att jag är så dubbel som själv vill gå ner i vikt, men att jag kan uppskatta andra kvinnor som är mulliga. Jag har dubbelmoral ;)



Kan tycka att smala kvinnor är minst lika sexiga, det handlar nog mycket om utstrålning när allt kommer omkring. En kvinna som trivs med sig själv är vacker - smal eller rund, kort eller lång - helt enkelt :D



Ja, jag är kristen men inte kanske direkt kyrklig Tina. Men nu när jag kommit i kontakt med två underbara präster här så är det inte omöjligt att jag blir det ;)



Kram på er!

#6 - - Lina:

Jag har samma dubbelmoral fast tvärtom! =)