Fred och frihet...

... är det en omöjlig dröm att nå? Är det så naivt och dumt att ha en dröm om att vi ska bli ett världsfolk - utan förtryck? Då får du kalla mig naiv, och dum. Jag vill tro på fred. För alla.

Jag tror på ickevåld - en strategi som inte är passiv, man måste aktivt ingripa mot förtrycket. Vad händer om vi alla sitter tysta och inte vågar tycka och tänka om det som sker, kommer vi till rätta med problemen då? Nej, vi låter förtrycket fortgå... vi accepterar.

"Om du inte tar ställning mot en orättvisa, har du valt förtryckarens sida. Om elefanten har sin fot på musens svans och du säger att du är neutral, kommer musen inte att uppskatta din neutralitet" /Desmond Tutu





Fridens!

#1 - - Jerry:

Just detta vore det så roligt att få prata med dig om innan kistlocket slår igen.

På jorden kommer vi aldrig att få fullständig fred och det ligger liksom lite i "planen". Jorden är inte platsen där vi får vila, utan där vi utvecklas... ja, jag kanske har konstiga tankar om detta, men så känner jag. Vi får frid. Det kommer... (;-)



Kram och en fin lördag till Dig!