Björnungarna

Ingen har väl missat om pojken som åkte offpist och in i björnidet, väckte mamman som bet honom i benen innan hon stack iväg. Kvar blev hennes tre ungar. Efter att en massa idioter till jounalister sprungit i backen med kameror och tagit unika bilder och fått sina 5 minuter i rampljuset, förväntade man sig att mamman skulle komma tillbaka. Eh? Va? En vild björn går väl knappast till människor och där människor nyss har varit?

Då väntar man, väntar och väntar på att hon ska gå tillbaka. Nej, det gjorde hon inte.

Så man beslutade att skjuta dom tre ungarna.

Jag skäms över journalistkåren i det här landet, det är inte många som jag ens vill kalla journalister. Alliansbladet (aftonbladet) och den andra sladderblaskan blåste upp det som en attack först, honan hade attackerat ett stackars barn! Rovdjur, fy, döda döda döda! Man ville först skjuta honan, för hon var allmänfarlig.

Varför ens vända på debatten... eller föra en till vid sidan om..... ska en 12-åring åka offpist hur och var som helst? Är det bra och säkert? Är ungarna informerade om att det finns vissa risker som kommer med det? Både för barnen och för djur? Pojken har väl uttalat sig om att han kommer fortsätta att göra det, när han är nog frisk. Ja, sen har han i uttalat sig klokt också för att vara tolv år. Han tycker att det känns som hans fel och ville att man skulle ta hand om ungarna. Det var fint sagt...

Jag skäms över att vara människa för att människor ska ha alla rättigheter och djuren ska inte ha några.

Jag skäms över myndigheternas beslut att vänta tills det var för sent.

Stackars björnmamma och stackars ungar som fick dö ensamma och övergivna!!

Människor.... fy!


#1 - - Budda:

Jag tackar för ditt engagemang i inlägget Anna. Du vet jag inte är sen att hålla med. Jag läste hos två relativt nya bloggerskor som jag länkade till och läste/hade kontakt med så hemska kommentarer om björnungarna att jag var tvungen att ta bort länkarna och inte läsa deras bloggar mer. Det finns en gräns.



Tack fina Anna. Har du en bra helg?

#2 - - Budda försöker igen:

Min kommentar kanske föll bort men jag sammanfattar: jag delar din åsikt.

Bra skrivet.