Inte för att jag...

... är så insatt i den här problematiken men ändå.

Jag har hört och sett att många (hör IRL och ser på FB) ondgör sig över att det kommer hit flyktingar som bara lever på våra skattepengar och får bidrag till höger och vänster utan att behöva lyfta ett finger. Det läknas till fria tider och andra rasse-blaskor.

En flykting som kommer till Sverige och söker asyl, har eget boende får ett bidrag på 71 kronor om dagen - vuxen ensamstående. Jag upprepar... 71 kr OM DAGEN.

Hemska summor va?

Det som är märkligast i kråksången är att de flesta som jag hör och ser klaga och ha starka åsikter är människor som SJÄLVA LEVER PÅ BIDRAG och har så gjort år ut och år in. Man undrar. Hur tänker en del människor?

Att vara FLYKTING är knappast nåt man VÄLJER att vara. Man flyr från sitt hemland, släkt och vänner, av en ORSAK. Orsaker som många av dessa klagande svenskar inte har en förbannad aning om, för de har väl inte ens orkat öppna sina sinnen och försökt FÖRSTÅ hur det är i många andra länder. Hur det ÄR att bli torterad och riskera att bli dödad för att man uttrycker sin ÅSIKT.

Små inskränka människor.

Ja, det var väl vad jag hade att säga om den saken.

#1 - - Ewa:

Det handlar om människor som är oerhört frustreade över och missnöjda med sin egen livssitution. Det är alltid lättare att hacka på andra som gör fel även om det handlar om samma fel som man själv gör. Om du förstår svamlet?

#2 - - Ihlona:

Mycket bra syster och jag kan bara hålla med Ewa att det oftast är människor som själva är missnöjda. Alltid lättare se flisan i sin nästas öga än bjälken i sitt eget !!