Kroppen å allt det där...

I fredags var jag till HC Brunflo. Läkaren misstänker att jag har nåt ovanligt som heter Diabetes Insipidus - vilket inte har ett endaste dugg med diabetes att göra. Knepigt men. Det är ett hormon som plötsligt kan sluta produceras i hjärnan, så man dricker å dricker och kissar och kissar.... Så hon skickade remiss till medicin på sjukan. 

Själv är jag ändå inne på att det är pga cellgiftet. Det kom efter sista sprutan, jag har förut blivit torr i munnen samma natt jag tagit sprutan. Försökte förklara det både för reumatologen och HC, men de lyssnar inte. Det är möjligt att de har rätt. Men ändå, de kan väl lyssna?!

Jag får vara min egen läkare och försöka lista ut det. Därför tog jag ingen spruta i helgen. Jag tycker att det lugnat ner sig fortfarande påverkan på slemhinnan i mun/halsen - dvs torr som attan. Men köpt gelé som funkar på natten (glidmedel haha) - skapligt i af.

Dessvärre har jag fått mer värk, men det har nog inte med uppehåll att göra, det kommer inte så snabbt. Gissningsvis pga vädret.. Snö på gång. Tandvärk liksom, fast i ledena.. Och en å annan kniv :-(

Men förutom det - ja då är det prima liv (observera en viss ironi). Börjar tröttna på min kropp! Jag vill må bra. Men, det kommet nog det med. Positiv än, tro inte annat! :)


Tindra & Hugo säger god morgon varje morgon. Han klappar henne, så gulligt <3 

Kram! 

#1 - - Ewa:

Läkares kunskaper i all ära, men det är patienten som lever med sin kropp därför den som känner den bäst!