Lördag....

Fick hit min älskling igår morse, så mysigt! Var på stan och shoppade lite, men annars var det rätt lugnt igår :)

Tog en morgonprom med Tindra i morse medan min kära skulle få sova ut. Väntade hela förmiddagen på att Xet skulle hämta Tindra, som vi bestämt. Men inte ett ljud, det visade sig långt senare att han och nya tjejen, ex eller vad det är var ut igår och blev trötta i mössan och inte orkade ha någon hund. Fel att höra av sig då.... *sucka* Vill inte snacka illa om honom, han har väldigt många fina sidor, men..... FAN (på renaste svenska) vad skönt det är att ha en kille som man inte behöver oroa sig för att han ska dricka för mycket, för ofta, och göra skitdumma grejer i fyllan....! Litar till hundra procent på Roger, han har full koll. Jag kan lita på honom. Alltid. All tid.

Ska man dricka då ska man klara av det, annars är jag av den bestämda åsikten att man ska låta bli helt och hållet. Alkohol ställer till med så förbannat mycket olycka och skit. Jag är inte nykterist, nej då, snarare tycker jag att alkohol är ett njutningsmedel om man använder det på rätt sätt - dvs dricker med måtta! När man dricker så mycket att man gör saker man inte minns dagen efter, utsätter sig själv och andra för livsfara, då har man problem.... då gäller det att tänka efter...

Ja fy... vad många tankar jag fick ikväll.. det är ju mycket kring sprit som ställer till det, speciellt då man har en massa släkt med problem och man själv är uppvuxen med en drickande pappa... Sen att jag nu läser den kursen jag gör, det får mig verkligen att fundera... både jobbiga och befriande tankar passerar inom mig nu....

Till något gladare.. Vi var och hälsade på Lena och Håkan idag, var ju tvungen visa upp Roger *ler* Han fick klart godkänt, jag trodde väl inte nåt annat heller *s* Var kul att träffa henne, vi ses alltför sällan numera... Nu läser hon för att få en magisterexamen i rehabilteringsvetenskap, hon har redan kandidatexamen (som jag läser till nu). Måste erkänna att jag blir rätt sugen på att fortsätta sen jag är klar... *skrattar* magister.. visst låter det mysigt... Herregud, jag blir aldrig klar! :D

Nej, nu ska Ninni snart komma, så nu blir det film och mys med två av mina favoritpersoner i hela stora världen... :)

Puss o kram... och tänk efter innan! ;)