komiskt

Det skrivs "snökaos" och hej och hå.. det är så löjligt att man som norrlänning inte kan annat än garva åt det.

Att dom söder om sundsvall får lite snö innebär att de har kaos och inte har en aning om hur man skottar eller kör bil på lite snö. Och nån minusgrad? Jisses. Dom fryser nog ihjäl. Fantastiskt roande för oss norr om sundsvall att läsa om "kaoset". Pinsamt.

Men i Östersund är det pinsamt också, för våra kommunpolitiker tycker inte att det är någon kris fast massor av folk har blivit sjuka av dricksvattnet. Det är löjligt det med, men inte så skrattretande.

Ha en fantastisk dag! ;)


kram!
#1 - - Jerry:

Jag avskyr vintern och allt som har med den att göra, så för mig är det kaos så fort detta kommer igång.



På 90-talet så var det barmark ofta och gröna vintrar i förorten, så att man inte är van är lite konstigt. Men det klart, efter senaste åren så borde väl även vi lära oss... fast för mig spelar det ingen roll jag får mental kaos så fort detta helvete bryter ut. Sen när det är över -10 (ja, jag är inte van vid sådant där jag bor) så blir jag förstelnad och vill inte gå ut. Sådan är jag... (;-)



Kram tillbaka!

#2 - - Ewa:

Ja visst är det löjligt! Som utvandrad Kirunabo så fnyser jag. Här nere är de rädda för snön, men de har ingen respekt för den utan tycker att den ska komma några dagar före julafton och sedan försvinna vid nyår. Det är pinsamt.