Spräckta byxor och benpass för mjukisar

När jag satte mig i bilen på väg till gymmet sprack byckorna, hur ska man tolka det? Gissar kombinationen av för slitna jeans på en tjockis!? Kampen mot kilona är som vanligt pågående. Efter sista skovet och det som hände innan (december) så har jag lagt på mig 3 kg, tyvärr har jag inte tränat som förr så det har skett en omfördelning också till fläsk. Usch. Tur att det var hemma på gården byxorna sprack, så jag kunde gå in och byta ;)

Ja åter till fläsket. Skaffade nya träningsbrallor att ha på gymmet för jag står inte ut med att se mig i spegeln i tajts där, då är det illa! ;) Tur att man har lite självdistans och ser på saken med förstående ögon. Jag har inte kunnat träna, när jag knappt tog mig ur sängen - så varför slå på mig själv? Nä. Det gör jag inte. Jag har börjat kämpandet sen förra veckan. Nu kör jag mina 3 ggr i veckan på gymmet igen, och tar mina promenader och cyklar även en del dagar hemma i vårat lilla hemmagym: Blir nog bra det här med =)

Benpass blev det alltså på gymmet. Har backat från (i oktober/november) 230 kg sittande benpress till nu 150. Bedrövligt. Förra veckan tog jag bara 130. 100 kg minus?! Men det går ju framåt, som sagt ;)

Har jobbat sen, en del dagar är det hemmajobb, andra dagar är det på skolan då hag har handledning med nån av mina elever. Jag har världens roligaste jobb, faktiskt.

Nä, dags att skutta i säng snart!

Ha re kanin :)

#1 - - Camillasrum:

Man är ju inte på topp jämt, tyvärr. Det är bara att acceptera att man inte kan göra allt jämt. Du ska nog se att du kommer igång med träningen igen :-) Ha en mysig helg! Kram