Kämpat

Nu har jag KÄMPAT mig ner till den vikt jag hade innan jag blev med barn. Gick upp 20 kilo när jag väntade Hugo, så det var några kilon kan man lugnt säga! Inte varit enkelt heller...Jag började när Hugo var en månad. Jag försökte med LCHF först som jag ätit innan graviditeten men det har jag faktiskt aldrig lyckats gå ner med hjälp av. Inte nu heller, snarare började vågen ticka uppåt när jag körde det. Så istället valde jag den hårda, men enda (rätta mig om jag har fel) rätta vägen som verkligen funkar; se till att göra av med mer kalorier än jag stoppat i mig! Valde att hålla mig till kost med lågt GI, till största delen.
 
Första veckorna var tuffa! Jag var hungrig och sugen hela tiden. Räknade kalorier med hjälp av en app, och kunde lägga till extra kalorier (eller dra ifrån om man så vill) när jag gick promenader och tränade. Vilket jag gjort mycket... Lång promenad varje dag och styrketräning två gånger i veckan. Tappat runt 0,5 kg i veckan, sista tiden mera. Sen jag kom på att jag ätit för LITE kalorier och tog och åt mer en gång i veckan! Sen dess har det "rasat" ner rätt snabbt.
 
Formen är inte vad den var innan, det syns verkligen att jag varit gravid över magen - den är fortfarande degig... eftersom jag gjorde kejsarsnitt har jag inte fått/vågat köra så mycket direkta magövningar så det är inte så konstigt. Men nu kan man öka på, och styrketräningen ska jag öka på nu och se till att äta mer, sikta på att hålla vikten ett tag nu. Sen kanske gå ner mer, men huvudsaken är att få fason på kroppen. VÄGRAR HA BINGOVINGAR! haha... nog för att det är kul att tappa vikt, men det är ännu roligare att bygga muskler och se fast ut ;)
 
Jag är skitstolt över att inte kört några genvägar, inga operationer eller sånt - utan verkligen kämpat för att nå mitt mål! Så nu sätter jag nya mål och fortsätter kämpa.... utan genvägar! ;)
 
På tal om nåt annat... igår började jag med metoject, cellgift i sprutform. Hoppas det funkar bättre än tabletter... för nu är det ont igen! Det enda som sätter käppar i mina hjul - det är inte så lätt att träna när kroppen är som den är. Men. Det gör det till en ännu större utmaning!
 
 
Ha re kanin och trevlig helg!
#1 - - Ewa:

Det är riktigt bra gjort och du ska vara stolt!

Jag blir riktigt, riktigt avundsjuk.

Svar: Var inte det vännen! Det var tufft från början, knepet var att se vikten som ett "projekt" och inte blanda in känslorna. Det har jag gjort jämt förut, och det har fallit varje gång. Jag är övertygad om att du kan göra samma sak, på ditt eget vis förstås. Shape up använde jag - och den var oumbärlig!
Nannis